Η Παγκόσμια Ημέρα κατά του Καπνίσματος, η οποία έχει καθιερωθεί στις 31 Μαΐου κάθε έτους με πρωτοβουλία του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, φέτος θα αποκτήσει ξεχωριστή αξία και διαφορετικό περιεχόμενο για εμάς αν έστω και ένας συνάδελφος που έκανε «κλικ» σε αυτό το άρθρο, αποφασίσει να πάρει αυτή τη δύσκολη –αλλά καθοριστική για τη ζωή του– απόφαση.

Γράφει η Πόπη Μαυρογιάννη

Πώς επηρεάζει το κάπνισμα την υγεία μας, το γνωρίζετε ήδη. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε ότι ο καπνός του τσιγάρου περιέχει χημικές ουσίες οι οποίες έχουν αναγνωριστεί από τον Διεθνή Οργανισμό Έρευνας για τον Καρκίνο (IARC) ως καρκινογόνες και σχετίζονται άμεσα με τον καρκίνο. Η νικοτίνη που περιέχεται στον καπνό είναι πολύ εθιστική και αποτελεί κρίσιμο παράγοντα κινδύνου για καρδιαγγειακά, αναπνευστικά και άλλα νοσήματα καθώς και για περισσότερα από 20 είδη καρκίνου. 

Πάμε, λοιπόν, να απαριθμήσουμε 10+1 λόγους για να κλείσει μια για πάντα αυτό το κεφάλαιο από τη ζωή μας:

1. 2 ώρες αφού σταματήσουμε να καπνίζουμε, το ποσό της νικοτίνης στο αίμα πέφτει στο μισό.

2. 8 ώρες μετά τη διακοπή του καπνίσματος, θα έχουμε περισσότερο οξυγόνο στο σώμα μας και η πίεσή μας θα πέσει σταδιακά.

3. Ο κίνδυνος καρκίνου, εμφράγματος, εγκεφαλικού και έλκους μειώνεται.

4. Σε περίπτωση εγκυμοσύνης, θα μας βοηθήσει να προλάβουμε επιπλοκές όπως αποβολή, πρόωρος τοκετός και το μωρό μας θα έχει περισσότερες πιθανότητες να γεννηθεί με φυσιολογικό βάρος.

5. Το φαγητό θα έχει καλύτερη γεύση και η αίσθηση της όσφρησης θα βελτιωθεί.

6. Τα δόντια μας θα είναι λιγότερο χρωματισμένα από τον καπνό.

7. Θα έχουμε περισσότερη ενέργεια. Οι φυσικές δραστηριότητες θα γίνονται πιο εύκολα και ευχάριστα.

8. Θα ξεπεράσουμε μια ισχυρή εξάρτηση, θα έχουμε τον έλεγχο της ζωής μας και η αυτοπεποίθησή μας θα βελτιωθεί.

9. Θα γίνουμε ένα καλό πρότυπο μη καπνιστή για τα παιδιά μας.

10. Η αναπνοή μας, τα ρούχα μας, το αυτοκίνητό μας και το σπίτι μας θα μυρίζει καλύτερα.

11. Last but not least, θα εξοικονομήσουμε χρήματα.

Και όταν πια αυτή η απόφαση γίνει πράξη δεν ξεχνάμε:

  • Ο στόχος είναι η πλήρης αποχή από το τσιγάρο. Ούτε μία ρουφηξιά!
  • Το αλκοόλ μπορεί να αυξήσει την επιθυμία μας για κάπνισμα.
  • Το να είμαστε μαζί με καπνιστές, μπορεί να μας εμποδίσει να διακόψουμε το κάπνισμα.
  • Το αυξημένο στρες μπορεί να πυροδοτήσει την επιθυμία μας για κάπνισμα.

Κάνουμε σήμερα την αρχή. Στο εξής, κάθε μέρα που ξεκινάει είναι μια καινούργια μέρα χωρίς τσιγάρο!

Πηγή: Βοηθήστε πρακτικά τον εαυτό σας να κόψει το τσιγάρο με αυτό το άρθρο (interamerican.gr)