3 βιβλία για την προσωπική ανάπτυξη

Ίσως η προσωπική ανάπτυξη να μην είναι το πρώτο θέμα που σκέφτεται κανείς όταν αναζητά τα βιβλία που θα τον συντροφεύσουν δίπλα στο κύμα. Ωστόσο το καλοκαίρι είναι μία καλή περίοδος για να εστιάσουμε σε θέματα που μας ενδιαφέρουν, έξω από τη καθημερινότητα που συχνά μας βάζει τα γυαλιά της μυωπίας. Ο Δημήτρης Στίγκας, Senior Sales Trainer στα Sales Operations μας προτείνει 3 αξιόλογους τίτλους.

  Γράφει ο Δημήτρης Στίγκας

#1. Σημείο Καμπής – Malcom Gladwell

Στο πρώτο βιβλίο του, ο Μάλκολμ Γκλάντγουελ, που έχει ανακηρυχθεί ως «ένα τα 100 από επιδραστικότερα άτομα” από το περιοδικό Times, μελετά το φαινόμενο του σημείου καμπής, το οποίο έχει επηρεάσει τον τρόπο σκέψης και λήψης αποφάσεων εκατομμυρίων ανθρώπων. Το «Σημείο Καμπής» είναι η μαγική στιγμή που μια ιδέα, μια τάση ή μια κοινωνική συμπεριφορά περνά ένα κατώφλι, αλλάζει κατεύθυνση και εξαπλώνεται!

Νομίζω ότι δεν πρέπει να λείπει από καμία βιβλιοθήκη. Καθ’ όλη τη διάρκεια που το διάβαζα, κέρδισα περισσότερη αυτοπεποίθηση στην έκφραση των ιδεών μου και στη διαφορετική σκέψη!

#2. Think Again – Adam Grant (Ξενόγλωσσο)

Η επανεξέταση των πραγμάτων μπορεί να οδηγήσει σε αριστεία στην εργασία και σε σοφία στη ζωή. Η νοημοσύνη θεωρείται συνήθως ως η ικανότητα σκέψης και μάθησης. Σε έναν κόσμο που αλλάζει ταχύτατα, μπορεί να έχει μεγαλύτερη σημασία το ότι μπορούμε να ξανασκεφτούμε και να ξεμάθουμε. Σε κάθε βιβλίο που διαβάζω, κρατάω σημειώσεις που θέλω να εφαρμόζω στην καθημερινότητά μου. Από το συγκεκριμένο βιβλίο κρατάω τη φράση “Nα επιχειρηματολογείς σα να έχεις δίκιο και να ακούς προσεκτικά να έχεις άδικο».

#3. To κίνητρο – Daniel H. Pink

Το μυστικό στην απόδοση και στην ικανοποίηση –στην εργασία, στο σχολείο και στο σπίτι– είναι η βαθιά ανθρώπινη ανάγκη να ορίζουμε εμείς τις ζωές μας, να μαθαίνουμε και να δημιουργούμε καινούργια πράγματα, να κάνουμε τους εαυτούς μας και τον κόσμο μας καλύτερους. Αντλώντας στοιχεία από τέσσερις δεκαετίες επιστημονικών ερευνών στα ανθρώπινα κίνητρα, ο Daniel H. Pink, περιγράφει το χάσμα ανάμεσα στην επιστημονική γνώση και στις επιχειρηματικές πρακτικές και πώς αυτό επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής μας. Το «Κίνητρο» εξετάζει τα τρία στοιχεία της αληθινής παρακίνησης –αυτονομία, αριστοτεχνία και σκοπός– και προσφέρει έξυπνες και απρόβλεπτες τεχνικές εφαρμογής τους. Ο τίτλος ήταν αυτός που με έκανε να το διαβάσω, καθώς εργάζομαι στην Εκπαίδευση Πωλήσεων. Το βιβλίο μου προσέφερε εργαλεία επικοινωνίας, που τεκμηριώνονται επιστημονικά και μετρήσιμα, μέσα από έρευνες ψυχολογίας και behavioral economics.