O Μανώλης Κούτης είναι Proud to be INTERAMERICAN

O Μανώλης Κούτης είναι ένα από τα παλιότερα στελέχη της Interamerican, έχοντας κλείσει 30 χρόνια στην εταιρεία. Μιλώντας στη μηνιαία στήλη «Meet your colleague», μεταφέρει την προσωπική του ιστορία στους κόλπους της Interamerican και την επαγγελματική του ηθική ως manager.

Συζήτηση με τη Δανάη Μακρή

Για την επαγγελματική του ταυτότητα

Ως Διευθυντής Πωλήσεων Agency οργανώνω και μεταφέρω τη στρατηγική της εταιρείας μας στους ασφαλιστικούς συμβούλους. Σε καθημερινή βάση εργάζομαι με τους 4 account managers. Δουλειά μας είναι να παρακολουθούμε την εφαρμογή του πλάνου πωλήσεων της εταιρείας και την επίτευξη των ποσοτικών και ποιοτικών στόχων σε κάθε γραφείο πωλήσεων. Βάζουμε τις προτεραιότητες και εστιάζουμε σε αυτό που φέρνει αξία στον οργανισμό, διατηρώντας το budget. Συντονίζουμε και οργανώνουμε τις ενέργειες για να πετύχουμε το business plan. Επικοινωνούμε και υλοποιούμε τις εταιρικές μας αξίες στα γραφεία πωλήσεων. Πληροφορούμε τους συνεργάτες μας για τις εξελίξεις στην αγορά και τους παρακινούμε, εστιάζοντας στις καλύτερες πρακτικές αξιοποίησης των εργαλείων της εταιρείας.

Στόχος μας είναι να αναπτύξουμε το πελατολόγιό μας. Κάνουμε coaching στους managers, δημιουργούμε διαδικασίες για να προσελκύσουμε νέους ταλαντούχους ανθρώπους που θα μετατρέψουμε σε σύγχρονους επαγγελματίες ασφαλιστικούς συμβούλους.

Τέλος, συντονίζουμε την επικοινωνία και την αλληλεπίδραση του δικτύου με τα Τribes και το back office της εταιρείας, ενώ προτείνουμε και συνδημιουργούμε τα ψηφιακά εργαλεία που μεγιστοποιούν το παραγωγικό αποτέλεσμα των συνεργατών μας.

Για την επιλογή του επαγγέλματός του

Έφτασα στην Αθήνα σχεδόν 12 χρονών, από ένα χωριό του Έβρου. Εσωτερικοί οικονομικοί μετανάστες. Ως νέος ήξερα τα επαγγέλματα που δεν μου άρεσαν, όπως αυτό του γιατρού – που ναι μεν σε κάνει να αισθάνεσαι «μικρός θεός», αλλά σε εμπλέκει με τον καθημερινό πόνο του άλλου –  ή αστυνομικός – πράγμα που ήθελαν πολλοί νέοι τότε, αλλά σε εμένα δε ήταν ελκυστικό. Σπούδασα στο Οικονομικό της Νομικής. Εργάστηκα για ένα διάστημα σε μία μικρή διαφημιστική εταιρεία στο Κολωνάκι, που κάποια στιγμή … έκλεισε και βρέθηκα σε αδιέξοδο.

Πατώντας σε μία αγγελία από το γραφείο πωλήσεων του Θωμά Θωμόπουλου, το 1992 ξεκίνησα να εργάζομαι στην Interamerican. Αρχικά δεν είχα ιδέα για τα ασφαλιστικά, μου άρεσε όμως η ένταση του επαγγέλματος. Άνθρωποι που δούλευαν, πετύχαιναν, ξεχώριζαν, βραβεύονταν, ενώ παράλληλα πρόσφεραν στους ανθρώπους. Με συνεπήρε η ιδέα της ασφάλισης και του αντικτύπου που έχει στις ζωές των ανθρώπων. Την ίδια περίοδο είχε ξεκινήσει μέσω της θυγατρικής της Interamerican, Intertrust ΑΕΔΑΚ, η δραστηριότητα των αμοιβαίων κεφαλαίων. Τα οικονομικά μου άρεσαν πολύ και όλη αυτή η μορφή της επένδυσης. Σιγά σιγά, απέκτησα μια εξειδίκευση στο γραφείο.

Το 1999 ήξερα ότι έκλεινε ο κύκλος μου στο γραφείο και ζήτησα μία άλλη δυνατότητα μέσα στον Όμιλο. Ενδιαφέρθηκε να με δει ο Γιώργος Ψαρράς, τότε Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων, και μου πρότεινε να αναλάβω μία θέση επιθεωρητή πωλήσεων. Αυτό δεν μου άρεσε γιατί είχα τότε μικρά παιδιά και θα έπρεπε να λείπω για μεγάλο διάστημα. Ζήτησα να αποχωρήσω από την εταιρεία. Μου ζητήθηκε να πω τι θα προτιμούσα να κάνω αντ’ αυτού, για να μείνω στον οργανισμό. Επέλεξα την ΑΕΔΑΚ, όπου ήρθα σε επαφή με τον Γρηγόρη Καφίρη, Διευθυντή Πωλήσεων της, και ανέλαβα την επικοινωνία και την ανάπτυξη των σχέσεων με τα ασφαλιστικά ταμεία. Σταδιακά εξελίχθηκα σε product manager αμοιβαίων κεφαλαίων και ανέλαβα την υποστήριξη των κορυφαίων γραφείων της εταιρείας, ως επιθεωρητής αμοιβαίων κεφαλαίων.

Το 2004 με την πώληση της Intertrust ΑΕΔΑΚ στη Eurobank μεταφέρθηκα στην Interamerican. Τον Ιούλιο του 2008 μου δόθηκε ο τίτλος και οι αρμοδιότητες του Διευθυντή Πωλήσεων. Από τους 5 συνολικά, ήμουν υπεύθυνος για τα γραφεία πωλήσεων της Αθήνας. Το 2010 διαχειριστήκαμε την αναδιάρθρωση του δικτύου πωλήσεων της Interamerican, όπου προέκυψαν και τα πρώτα διοικητικά γραφεία πωλήσεων – μεγάλη καινοτομία τότε. Μέχρι το 2017 διαχειριστήκαμε πολλές δυσκολίες όπως την οικονομική κρίση της Ελλάδας. Εκείνη τη χρονιά, ο Τάσος Ηλιακόπουλος ανέλαβε τη θέση του Γενικού Διευθυντή Πωλήσεων και μου ζήτησε να  αναλάβω ως μοναδικός Διευθυντής Πωλήσεων του agency.

Για την Interamerican

Ύστερα από 30 χρόνια, η Interamerican είναι σημαντικότατο κομμάτι της ζωής μου. Αισθάνομαι ότι την έχω αναδείξει και με έχει αναδείξει, σε μια σχέση αλληλεπίδρασης. Με έχει κάνει πολύ καλύτερο επαγγελματία και άνθρωπο. Είμαι πολύ περήφανος για την εξέλιξη της εταιρείας και ευτυχής που έχω συνεισφέρει. Είμαι περήφανος για τους ανθρώπους της, είτε είναι δίκτυο πωλήσεων, είτε διοικητικά στελέχη. Χαίρομαι όταν τους βλέπω να εξελίσσονται, πολύ  περισσότερο δε στις περιπτώσεις που έχω συμβάλλει.

Μότο μου είναι “Leading my Team towards success, through their own experiences”. Χαίρομαι να βλέπω νέους ανθρώπους στο δίκτυο πωλήσεων να φτιάχνουν τη δική τους θαυμάσια επαγγελματική πορεία – έχω δει πολλούς, αυτά τα 30 χρόνια. Χαίρομαι όταν βλέπω τη δεύτερη γενιά – παιδιά δηλαδή των παλιών μας ασφαλιστικών συμβούλων –να παίρνουν ρόλο και να αποτελούν την αναβαθμισμένη έκδοση του προτύπου τους. Χαίρομαι για την εξέλιξη των account managers.

Για τα soft skills

Βασική είναι η ενσυναίσθηση. «Να μπαίνεις στα παπούτσια του άλλου» και να αισθάνεσαι τι χρειάζεται, ποιες είναι οι αγωνίες του, οι ανάγκες του σε σχέση με την καθημερινότητά του. Πρέπει να μπορείς να συνδυάζεις το γενικό περιβάλλον με το ειδικό του καθενός – το δικό του προσωπικό κίνητρο για να εξελιχθεί.

Το δίκτυο της Iteramerican είναι μία μικρογραφία της κοινωνίας. Απαρτίζεται συνολικά από 900 ανθρώπους, διαφορετικούς στο φύλο, την ηλικία, τις προσλαμβάνουσες και τις συνήθειες. Οι περισσότεροι έχουν τις δικές τους οικογένειες. Πολλοί είναι δεύτερη γενιά, που ακολουθούν την καριέρα του γονέα. Υπάρχουν γενικοί κανόνες, αλλά ο καθένας είναι μοναδική και ξεχωριστή προσωπικότητα και είναι σεβαστό. Κάποιοι ενσωματώνουν γρήγορα την αλλαγή, άλλοι θέλουν το χρόνο τους. Καθένας έχει διαφορετικό τρόπο που θέλει να ακούσει τα πράγματα. Όλοι όμως είναι η εμπροσθοφυλακή μας. Το πρόσωπο της Interamerican προς την κοινωνία και τους πελάτες μας. Δουλεύουν χωρίς ωράριο, κάποιες φορές χωρίς Σαββατοκύριακο – είναι εκεί όποτε τους χρειάζονται οι πελάτες τους. Έχουν να κερδίσουν και στη συνέχεια να διατηρήσουν τους πελάτες στην Interamerican και να υπερτερούν των ανταγωνιστών τους. Να προσθέσουν υπεραξία στην πρόταση της Interamerican και να κλείσουν τυχόν κενά, όποτε και αν αυτά παρουσιαστούν. Όποιος δεν έχει ζήσει την καθημερινότητά τους, δεν μπορεί να την καταλάβει εύκολα.

Για αυτά που απολαμβάνει περισσότερο στη δουλειά του

Την επικοινωνία και τη διαφορετικότητα των ανθρώπων. Μαζί έχουμε περάσει εύκολες και δύσκολες στιγμές προσαρμογής και αυτός είναι ο αρμός που μας δένει γερά μεταξύ μας. Χωρίς να παραγνωρίζουμε το ρόλο του καθενός, η σχέση μας είναι θερμή και φιλική. Γνωρίζω κάθε συνεργάτη μας με το μικρό του όνομα. Σε πολλές περιπτώσεις υποστηρίζω σε οικογενειακά και προσωπικά ζητήματα. Επίσης είμαι πολύ ευτυχισμένος όταν συμβάλλω στην εξέλιξή τους.  

Για τα «δύσκολα» του επαγγέλματός του

Αν χαίρεσαι αυτό που κάνεις και πλαισιώνεσαι από μία ομάδα ανθρώπων εξαιρετικού χαρακτήρα, δεν υπάρχουν δυσκολίες. Όλα μπορούν να ξεπεραστούν.

Για την σημαντικότερη εμπειρία σου στην INTERAMERICAN

Οι ευθύνες που σε προκαλούν και σου «κλειδώνουν» το στομάχι, στο τέλος, εφόσον έχεις ανταποκριθεί, σου προσφέρουν μία ανεκτίμητη εμπειρία. δεν είναι ένα συγκεκριμένο περιστατικό, αλλά ένας τρόπος σκέψης και δράσης, αυτό που σε κτίζει σαν επαγγελματία και σε εξελίσσει σαν άνθρωπο. Όταν υπάρχει ευθύνη, πρέπει να την αποδέχεσαι.

Για το ιδιαίτερο κλίμα στους εορτασμούς τους δικτύου.

Τόσο τα ετήσια Βραβεία Πωλήσεων, όσο και ένας διαγωνισμός ταξιδιού είναι επιβράβευση για την προσπάθεια και τα αποτελέσματα. Γιορτάζεις για 3 λόγους: νιώθεις και μοιράζεσαι τη χαρά σου, παίρνεις το κίνητρο να συνεχίσεις, παρακολουθώντας την ίδια σου την πορεία και μεγαλώνεις την αυτοπεποίθησή σου. Όλα αυτά γίνονται με τη σημαία της Interamerican. Όλοι θέλουμε να είμαστε ταγμένοι κάπου. Να ανήκουμε σε μία κοινωνία και η κοινωνία της Interamerican είναι μεγάλη και σπουδαία.

Τα rituals για το δίκτυο.

Μπορεί η καρδιά της εταιρείας να είναι το δίκτυο, αλλά ο εγκέφαλος είναι τα κεντρικά. Ένας λόγος που κάνουμε τις συναντήσεις και τις κάνουμε στα κεντρικά – και μας έλλειψαν πολύ στα χρόνια της πανδημίας – είναι επειδή όλοι δουλεύουμε αποδοτικά και νιώθουμε την ενιαία ταυτότητα, όταν μπορούμε να συναντηθούμε.

Πραγματοποιούμε τις μηνιαίες συναντήσεις των συντονιστών, των unit managers και των team managers. Συναντιόμαστε όταν έχουμε αλλαγές στα προϊόντα, στις διαδικασίες, στους κανονισμούς, στον κανονισμό πωλήσεων, ώστε πριν λανσάρουμε, να έχουμε το δικό τους feedback, εμείς και τα στελέχη κάθε κλάδου. Έχουμε και ατομικές συναντήσεις με ανθρώπους που θέλουν να εξελιχθούν και να εκπληρώσουν τα όνειρά τους.

Το να επισκέπτεσαι τα γραφεία είναι η κύρια δουλειά μας ακόμα και στην εποχή της πανδημίας, με προφυλάξεις. Ο χώρος τους είναι ο «σταθμός φόρτισης» με ενέργεια για τον κάθε συνεργάτη μας στο δίκτυο. Εκεί κάνουμε τις δημιουργικότερες συναντήσεις μας.

Για τα όνειρα και τους στόχους σου

Όπως εμείς προχωρήσαμε, να δώσουμε το χέρι και να εξελίξουμε τα στελέχη της επόμενης μέρας για την εταιρεία. Αυτός είναι ο επαγγελματικός μου στόχος. Προσωπικά θέλω να συνεχίσω να απολαμβάνω αυτό που κάνω.