Ο Στράτης Τσαμπαρλής είναι Proud to be INTERAMERICAN

O Στράτης Τσαμπαρλής βρίσκεται 5 χρόνια στην Interamerican και σήμερα έχει το ρόλο του Senior Digital Marketer στην ομάδα του Corporate Marketing καθώς επίσης και αυτόν του Product Owner της ομάδας του Interamerican.gr. Με αφορμή το επικείμενο launch του νέου website της εταιρείας μας, είναι το πρόσωπο του Νοεμβρίου που φιλοξενείται στη μηνιαία στήλη «Meet your colleague».

Συζήτηση με τη Δανάη Μακρή

1. Ποιός είναι ο ρόλος σου και ποιά είναι η τυπική σου καθημερινότητα;

Οι δύο βασικές περιοχές που επικεντρώνομαι στην “post transformation” εποχή, είναι αυτές της υποστήριξης των πωλήσεων σε θέματα marketing αλλά και αυτή του εταιρικού website και της online παρουσίας μας. Tο γεγονός ότι βρίσκομαι παράλληλα σε δύο ομάδες, στο Corporate Marketing σαν μέλος και στο Interamerican.gr με το ρόλο του Product Owner μάλλον κάνει την καθημερινότητα μου κάπως ιδιαίτερη, θα τολμήσω να πω. Η κάθε μέρα διαφέρει σημαντικά από την προηγούμενη και με σιγουριά δηλώνω ότι ποτέ δεν πλήττω. Καθώς βρισκόμαστε στο «παρά πέντε» για την παράδοση του νέου εταιρικού website, οι ρυθμοί όλων μας έχουν ενταθεί. Η αφοσίωσή μου βρίσκεται εκεί.

Τυπικά, η μέρα ξεκινάει με διπλά “daily rituals”, διαδικασία που, αν και χρονοβόρα, είναι απαραίτητη μιας και εκεί θα δούμε την πρόοδο των δύο ομάδων, σε σχέση με τα tasks του “backlog” που έχουμε αναλάβει. Σε αυτές τις συναντήσεις θα λύσουμε γρήγορα θέματα που μπορεί να έχουν προκύψει ή θα βρούμε άλλα που χρήζουν επιπλέον προσοχής. Τις περισσότερες μέρες έπεται η ενημέρωση και το συντονισμός των εμπλεκόμενων tribes και functions, με τις καθιερωμένες εβδομαδιαίες συναντήσεις μας ή με έκτακτες συναντήσεις και επικοινωνίες. Από αυτές τις εξελίξεις εξαρτάται και το περιεχόμενο των σχεδόν καθημερινών επικοινωνιών μας με εξωτερικούς συνεργάτες, για την ανάθεση νέων εργασιών. Έτσι σε τακτά διαστήματα, το backlog της ομάδας μας τροφοδοτείται και αναδιαμορφώνεται.

2. Ποια είναι τα βήματα στην πορεία και την εξέλιξη σου στην Interamerican;

Από την πρώτη μέρα που πέρασα τις πόρτες της εταιρίας και εντάχθηκα στην οικογένεια της Interamerican όλα προμήνυαν πως η εταιρία διαθέτει κάποια βασικά χαρακτηριστικά που επιθυμεί ένας εργαζόμενος για να αναπτυχθεί: Σταθερό περιβάλλον εργασίας, δυνατότητα ανάληψης σημαντικών project, ελευθερία έκφρασης και λήψης αποφάσεων.

Βέβαια δεν θα υπήρχε καμία εξέλιξη αν, πέρα από την εταιρία που προσφέρει τα παραπάνω και της σκληρής δουλειάς από πλευράς μου, δεν ήμουν και τυχερός. Όλα αυτά τα χρόνια βρίσκομαι πάντα ανάμεσα σε άξιους και έμπειρους συναδέλφους, τους οποίους πλέον θεωρώ φίλους. Με τις γνώσεις τους και την προθυμία τους στη συνεργασία κατάφερα να μάθω ακόμα περισσότερα και να εξελιχθώ επαγγελματικά. Τους είμαι ευγνώμων για αυτό. Αν λοιπόν συνοψίσω τα βήματα της εξέλιξής μου, θα προτεραιοποιούσα την ανάληψη πρωτοβουλιών και την ανταπόκριση στις προκλήσεις, την εμπιστοσύνη στους ανθρώπους, την επικοινωνία και την όρεξη για δουλειά.

3. Πως και γιατί επέλεξες αυτό το αντικείμενο;

Αν εννοείς το marketing τότε η απάντηση είναι… καθαρά λόγω συγκυριών. Πάντα υπήρχε η πρόθεση να ασχοληθώ, αλλά καθώς ο πατέρας μου ήταν μηχανολόγος μηχανικός ακολούθησα και εγώ τα χνάρια του μηχανικού. Κάπου στην περίοδο της οικονομικής κρίσης παρουσιάστηκε η ευκαιρία να εργαστώ για το Τμήμα Marketing μιας εταιρίας του εξωτερικού. Σαν άνθρωπος βρίσκω πάντα ευχάριστες τις προκλήσεις και έτσι δέχθηκα την πρόταση. Αρχικά εκεί ασχοληθήκαμε με έναν αρκετά πρωτοπόρο τρόπο διαφήμισης για την εποχή κάνοντας τις πρώτες απόπειρες στοχευμένης διαφήμισης βάσει κοινών, ενδιαφερόντων, γεωγραφικής κατανομής και άλλων. Τα αποτελέσματα ήταν ιδιαίτερα προσοδοφόρα για τους πελάτες της εταιρίας και τους επενδυτές και έτσι μας ζητήθηκε να διαμορφώσουμε μια ομάδα η οποία θα συνεργαζόταν με μια ομάδα ακαδημαϊκών ερευνητών για την δημιουργία ενός εργαλείου τεχνητής νοημοσύνης, το οποίο θα αυτοματοποιούσε τη διαδικασία. Αυτή η ευκαιρία, το σταθερό ενδιαφέρον μου για την τεχνολογία αλλά και για την επιστήμη του marketing, με οδήγησαν εδώ που είμαι σήμερα.

Γιατί επέλεξες την Interamerican για να εργαστείς;

Στην Interamerican ήρθα πρώτα σαν παιδί και πελάτης πριν πολλά χρόνια και ύστερα σαν εργαζόμενος. Αυτό που ακούμε, υποστηρίζουμε και υπηρετούμε ως εργαζόμενοι, ότι: «Βοηθάμε τους ανθρώπους να ζήσουν ασφαλέστερα, περισσότερο και καλύτερα» δεν είναι μια απλή πρόταση για εμένα. Το έχω βιώσει προσωπικά στην πράξη αφού υπήρξα ένα από τα αμέτρητα περιστατικά που έχει βοηθήσει η Interamerican Βοηθείας. Όταν είδα πως από αυτή την θέση θα μου δινόταν η δυνατότητα να ενισχύσω αυτό το μήνυμα ακόμα περισσότερο υποστηρίζοντας επικοινωνιακά την «πρώτη γραμμή» των πωλήσεων θεώρησα πως ήταν η ιδανική ευκαιρία να κάνω κάτι που πιστεύω ακράδαντα.

4. Οι ιδιαιτερότητες και προκλήσεις της εργασίας σου;

Αρκετές, και οι δύο. Από την μια, οι πωλήσεις έχουν πάντα προτεραιότητα αφού είναι το πρόσωπο της εταιρίας μας για τον πελάτη. Ως πελατοκεντρική εταιρία πρέπει να εξυπηρετούμε και τους δύο άμεσα. Από την άλλη ως προς το Ιnteramerican.gr, εξίσου η φύση της δουλειάς και του μέσου είναι «ζωντανές» και ευμετάβλητες. Έτσι οφείλω να ακούω και να προβλέπω καταστάσεις καθώς και να ενημερώνομαι για τις παγκόσμιες κοινωνικές και τεχνολογικές εξελίξεις και τάσεις.

Οι προκλήσεις είναι κομμάτι της δουλειάς και είναι σημάδι προόδου. Για παράδειγμα, το έργο της δημιουργίας του νέου εταιρικού site, έργο που αφορά όλους μας οριζόντια, αποδείχθηκε αρκετά απαιτητικό για όλους τους εμπλεκόμενους από την αρχή του. Αρχικά δεν υπήρχε ομάδα. Οι software engineers Αναστασία Ρόκκα και Δημήτρης Διαμαντόγιαννης που θα αναλάμβαναν την ανάπτυξη του έργου είχαν μόλις έρθει στην εταιρία. Η ομάδα, παρόλα αυτά, με διαρκή καθοδήγηση και εκπαίδευση από την Σοφία Νίκα αλλά και άλλους συνάδελφους, κατάφερε να φτάσει σε ένα επίπεδο και πλέον πατάει γερά στα πόδια της. Ασφαλώς καμία πρόοδος δεν θα γινόταν και χωρίς τις πρόσφατες προσθήκες των Νίκου Μητρούση για την δημιουργία των σελίδων και την σύντομης διάρκειας παραμονή του Τάσου Κακολύρη ως software engineer.

Επιπλέον το έργο του site γνώρισε αρκετές μεταβολές στα παραδοτέα του, ενώ η επιτυχία του απαιτούσε και απαιτεί την πλήρη ευθυγράμμιση όλου του οργανισμού. Σε μια εταιρία του μεγέθους και της ιστορίας μας, με την γκάμα των προϊόντων και υπηρεσιών που διαθέτουμε και εξελίσσουμε για τους πελάτες μας, αλλά και με το νέο τρόπο εργασίας που η κυριότητα του περιεχομένου πέρασε στις ομάδες, το έργο γίνεται ιδιαίτερα περίπλοκο και ταυτόχρονα ιδιαίτερα ενδιαφέρον, κυρίως στο επίπεδο του συντονισμού και της λήψης αποφάσεων.

5. Τι απολαμβάνεις περισσότερο στη δουλειά σου;

Τα περίπλοκα έργα και την επαφή μου με τις εσωτερικές ή εξωτερικές ομάδες συναδέλφων και συνεργατών. Είτε έχουμε να κάνουμε με την διοργάνωση ενός event των πωλήσεων, είτε με την δημιουργία του νέου εταιρικού site όλα έχουν να κάνουν με ομάδες ανθρώπων που επικοινωνούν και συντονίζονται για ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Η ευχαρίστησή που λαμβάνεις μετά την ολοκλήρωση οποιουδήποτε τέτοιου έργου είναι πάντα πολλαπλάσια από το να το έκανες μόνος, αφού βιώνεις την ικανοποίηση ξανά μέσα από την χαρά και της υπόλοιπης ομάδας.

6. Θα μας μεταφέρεις κάποια αξέχαστη εμπειρία;

Τι να θυμηθώ, τις άγρυπνες ημέρες που περάσαμε με τον Φιλάρετο Σεβαστιάδη για την κατασκευή των νέων ενοτήτων του askme για το bewell, όταν θα πρωτοέβγαινε στην αγορά; Τα sales talks ή την εκπαίδευση που τρέξαμε με το GoDigital στο Δίκτυο Πωλήσεων; Την διοργάνωση των ετήσιων βραβεύσεων / συνεδρίου των πωλήσεων και τη γιορτή των 50 ετών της εταιρίας στον Ελληνικό Κόσμο, σε ένα χώρο κατάμεστο, με 1200 συμμετέχοντες παρουσία πελατών μας που μοιράζονταν επί σκηνής τις αληθινές ιστορίες τους; Οι ιστορίες είναι αμέτρητες το ίδιο και οι φιλίες που ήρθαν μέσα από αυτές.

7. Ποιοι είναι οι στόχοι και τα όνειρά σου, επαγγελματικά και προσωπικά;

Για το άμεσο μέλλον, να βγάλουμε επιτυχώς το νέο εταιρικό site. Από εκεί και πέρα, να συνεχίσω να αναλαμβάνω νέες και ακόμα μεγαλύτερες προκλήσεις, να μπορώ να προσφέρω και να εξελίσσομαι.