Get your tip, από τον Πάνο Κούβαλη! Ποια είναι τα τηλεοπτικά presentation skills;

Με αφορμή την εμφάνισή του στην εκπομπή του «Ώρα Ελλάδος» με τον Άκη Παυλόπουλο στο Open TV, ο M&C Tribe Leader, Πάνος Κούβαλης, αναφέρεται σε θέματα δημόσιας εικόνας και επικοινωνίας, αλλά και στους «κανόνες» μιας νέας γλώσσας για να ανοιχτούμε στο ευρύ κοινό.

Συζήτηση με τη Δανάη Μακρή

 

-Ποια ήταν η αφορμή της εμφάνισής σου στο Open TV και πώς διοργανώνεται μία εμφάνιση σε ένα από τα μεγαλύτερα κανάλια της Ελλάδας;

Αφορμή ήταν η από κοινού βράβευσή μας με την SAS, στα Digital Finance Awards 2022, από την εταιρεία Boussias. Κριτήρια για μια τηλεοπτική εμφάνιση είναι, αφενός, είτε συγκεκριμένες ειδήσεις για μία εταιρεία, ή για την αγορά, αφετέρου σημεία της στρατηγικής μας ή της δουλειάς μας που θέλουμε να γίνουν γνωστά στο ευρύτερο κοινό.

Στη διοργάνωση μιας τηλεοπτικής εμφάνισης συμμετέχουν πρώτα απ’ όλα οι ειδικοί, οι ομάδες μέσα στην εταιρεία μας με το κατάλληλο expertise και το networking για να βρεθεί το σωστό μέσο και η εκπομπή που θέλουμε να μιλήσουμε. Έπειτα, εν προκειμένω σε συνεργασία μαζί μου, βρίσκουμε το θέμα και τις πτυχές του. Εγώ κάνω λίγα και οι ομάδες marketing και επικοινωνίας, τα περισσότερα.

-Ποια είναι τα skills που πρέπει να έχει ένας εργαζόμενός μας για να υποστηρίξει δημόσια τα brands μας και ποιες συμβουλές δίνετε για την ανάπτυξή τους;

Πρέπει να μπορεί να αρθρώσει καλό λόγο, να μπορεί να μιλήσει σε καλά και απλά ελληνικά, να έχει φωτογένεια – παρόλο που αυτό δεν είναι το δυνατό μου σημείο, ωστόσο βοηθάει – και κυρίως να έχει πολύ καλή γνώση του αντικειμένου. Είναι σημαντικό να μπορέσει κανείς να διαχειριστεί τη συζήτηση, ώστε να περάσουν τα σωστά μηνύματα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Αρχικά χρειάζεται πολύ καλή προετοιμασία πάνω στο αντικείμενο. Έτσι μπορείς να νιώσεις περισσότερη αυτοπεποίθηση. Μπορείς να διαχειριστείς με την απαραίτητη ευκολία ακόμα και τις στιγμές αμηχανίας. Μπορείς μια «γκρίζα», δύσκολη ερώτηση να τη γυρίσεις στην κατεύθυνση που θέλεις. Από εκεί και πέρα, , όσο πιο συχνά εμφανίζεσαι, τόσο περισσότερη άνεση αποκτάς, ώστε να μη δείχνεις «σφιγμένος» σε ένα χώρο με φώτα, μηχανήματα και ένταση, που δεν είναι οικείος. Βέβαια, κάποιοι το έχουν έμφυτο αυτό ☺.
Φυσικά χρειάζεται και μία προετοιμασία σε απλά πράγματα, όπως η επιλογή των ρούχων που γράφουν καλά, αλλά σε αυτό σε καθοδηγούν οι ειδικοί, που έχουν τη γνώση.

-Θέλουμε να πετύχουμε insurance literacy, σε ένα κοινό που δεν γνωρίζει και πιθανότατα δεν ενδιαφέρεται για θέματα που πηγάζουν από τον ασφαλιστικό χώρο. Πώς θα σπάσουμε τον πάγο;

Στην εκπομπή του Open TV κατά κύριο λόγο μιλήσαμε στο κοινό μίας πρωινής ενημερωτικής εκπομπής. Κατά τη γνώμη μου, το σημαντικό είναι να κάνουμε aware το κοινό, να του δώσουμε μια αίσθηση, για το τι κάνουμε σαν Εταιρία. Δεν θα καταλάβουν τα πάντα και δεν περιμένουμε, ούτε θέλουμε κάτι τέτοιο. Ωστόσο, ως εταιρία και ως αγορά δεν πρέπει να παραμένουμε εσωστρεφείς. Και ακόμη περισσότερο, όταν επικοινωνούμε έξω δεν πρέπει να το κάνουμε με τον δικό μας, ειδικό και τεχνικό τρόπο και με τη δική μας ορολογία, απλά γιατί το ευρύ κοινό δεν καταλαβαίνει.

Ένα προσωπικό μου παράδειγμα είναι ότι πολλές φορές ο ίδιος περιγράφω μια εικόνα και όχι μια διαδικασία. Αντί να μιλάω για ανάληψη κινδύνου εξηγώ γιατί διαφοροποιούμε την προσέγγισή μας σε διαφορετικούς πελάτες – πχ για ένα σπίτι φτιαγμένο από πέτρα και ένα σπίτι φτιαγμένο από ξύλο. Ή για ένα αυτοκίνητο που είναι παλιό σε σχέση με ένα πιο νέο.

Με απλή γλώσσα και παραδείγματα, «φεύγουμε» από το δικό μας χώρο και μεταβαίνουμε στο χώρο του κοινού. Αν το κάνουμε σωστά, έχουμε πολλά να κερδίσουμε σε σχέση με τη κατανόηση του αντικειμένου για το οποίο μιλάμε.

-Τα βασικότερα takeaways από τη συζήτηση;

Όπως έχουμε προαναφέρει, μιλήσαμε στα πλαίσια του Digital Finance Awards. Πρακτικά, η κοινή βράβευση με την SAS ανοίγει μια νέα εποχή, ώστε όλα τα προϊόντα, οι υπηρεσίες μας και οι αποφάσεις μας να διαμορφώνονται με την ευρεία χρήση δεδομένων και τεχνολογιών, όπως είναι machine learning αλγόριθμοι και η τεχνητή νοημοσύνη. Δεν μιλάμε για μια θεωρητική άσκηση αλλά για κάτι που δουλεύει ήδη, όπως η προσωποποιημένη πρόταση στον πελάτη για την επιλογή προϊόντος στο website της Anytime.

Τέλος, αναδεικνύουμε την κουλτούρα μας, σύμφωνα με την οποία δουλεύουμε τα έργα μαζί με τους συνεργάτες μας και δημιουργούμε αξία σε εμάς και σε αυτούς